آیات غزل

محمدرضا خانی

آیات غزل

او کیست؟
تفسیر ها را کنار بگذارید
حدیث دل متقن است
حقیقت روح
بهشت بی کران
و نعیم همان انا اعطینا است
او ریحان است
.
ریحانة النبی



محمدرضا خانی
شاعرم از تبار بارانم

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

غزل عاشقانه

 

در درونت صد هزاران لشکرِ خنّاس بود

حیله و نیرنگ هایت فی صدور الناس بود

.

من به عشق تو اسیر و تو به عشق من رها

لعنتی! وجدان تو اینقدر بی احساس بود

.

یک شبی را بوده ای در اصفهان گفتند که

کمترین دلداده ات تا صبح شاه عباس بود

.

هم دلم را برده ای ، هم جانماز ترمه را

مادرم بر جانماز ترمه اش حسّاس بود

.

انقلابی عاشقت بودم ولی انگار تو ...

دیپلماسی پی گرفتی ، ذهن تو سیّاس بود



محمدرضا خانی

نظرات (۱۳)

  • تمنای باران
  • آدینه گذشت و خبر از یاد نیامد
    بر زخم دل فاطمه غمخوار نیامد
    چند روز دگر مانده که با ناله بگوییم
    ای اهل حرم میر و علمدار نیامد...

    فرا رسیدن ماه محرم بر شما تسلیت باد.
  • کلک های جیران
  • سلام بزرگوار..
    ازتون خواهش می کنم یه سر بیاید وبم..
    ممنون میشم..
    سلام علیکم.
    ایام محرم رو تسلیت میگم.
    با مطلب چندروزیسم که کوفیم پذیرایتان هستم.
    منتظر حضورتان هستم.
    یا حسین....
    سنگرت پایدار....
    سلام
    به خانه همدلان هم سری بزن
    خونه ای که به حضور شما جوونمردا نیاز داره و ازتون میخواد که چراغ خونه رو همیشه روشن نگه دارید و کمک کنید تا خونه خودتون،پاتوق جوونمردا باشه.
    منتظر حضورتون هستم
    راستی اگه خونه درویشانه مارو قابل دونستید لینک کنید و بهم خبر بدید تا منم شمارو لینک کنم.
    السلام علیک یا اباعبداله


    با شعر و هفت سینی زیبا منتظر حضورتون هستم
  • اناخادم الحسین
  • یَا مَنْ لا یُنْظَرُ إِلا بِرُّهُ یَا مَنْ لا یُخَافُ إِلا عَدْلُهُ


    کوتاه کن کلام ... بماند بقیه اش

    مرده است احترام ... بماند بقیه اش

    از تیرهای حرمله یک تیر مانده بود

    آن هم نشد حرام ... بماند بقیه اش

    هر کس که زخمی از علی و ذوالفقار داشت

    آمد به انتقام ... بماند بقیه اش

    شمشیرها تمام شد و نیزه ها تمام

    شد سنگ ها تمام ... بماند بقیه اش

    گویا هنوز باور زینب نمی شود

    بر سینه ی امام؟ ... بماند بقیه اش

    پیراهنی که فاطمه با گریه دوخته

    در بین ازدحام ... بماند بقیه اش

    راحت شد از حسین همین که خیالشان

    شد نوبت خیام ... بماند بقیه اش

    رو کرد در مدینه که یا ایهاالرسول

    یافاطمه! سلام ... بماند بقیه اش

    از قتلگاه آمده شمر و ز دامنش

    خون علی الدوام ... بماند بقیه اش

    سر رفت آه، بعد هم انگشت رفت، کاش

    از پیکر امام ... بماند بقیه اش

    بر خاک خفته ای و مرا میزند عدو

    من میروم به شام ... بماند بقیه اش

    دلواپسم برای سرت روی نیزه ها

    از سنگ پشت بام ... بماند بقیه اش

    دلواپسی برای من و بهر دخترت

    در مجلس حرام ... بماند بقیه اش

    حالا قرار هست کجاها رود سرش

    از کوفه تا به شام ... بماند بقیه اش

    تنها اشاره ای کنم و رد شوم از آن

    از روی پشت بام ... بماند بقیه اش

    قصه به "سر" رسید و تازه شروع شد

    شعرم نشد تمام ... بماند بقیه اش

    اناخادم الحسین
  • جوانان دماوند
  • بسم رب الحسین

    «به کار افتادن مجدد وب جوانان دماوند»

    «منتظر بازدید و حضورتان هستیم»
    تبادل لینک فراموش نشه
  • اناخادم الحسین
  • حرفهای یک شیعه
    سلام برفاطمه الزهرا(س)وسلام برسیدالشهدا(ع)

    سلام دوستان چندمدتی است که درمنطقه مابخاطرمطالب وبلاگم دارن بهم گیرمیدن بهم میگن چراازبرچسب لعن الله عدوک یاعلی اولی ودومی سومی استفاده میکنم بخداموندم چی بگم ازیکطرف رسالت نوشتن واقعیت هارودوشم سنگینی میکنه وازطرف دیگه ترس ازاختلاف بین احزاب ومسلمانان وجودداره چون منطقه مااهل سنت داره ومفتی اهل سنت منطقه ماشروع کرده به ایجادفضایی ناامن برای بنده که باتحریک کردن اهل سنت برای من دردسر درست کنه وازطرفی متعجبم ازبچه های پایگاه محل که اونهاهم دارن برای من فضایی روایجادمیکنندکه زیادخوشایند نیست فقط یک کلمه میگم شماچطورروتون میشه به روی مادرم زهرانگاه کنیدمن اگه سرم بره دست ازنوشتن برنمیدارم ازشمادوستان عاجزانه تقاضادارم مراراهنمایی کنید

    منتظرنظرهای سازندتون هستم



    (لعن الله عدوک یاعلی اولی ودومی سومی)
  • دریای بصیرت
  • - دوست سنی من می گوید خوابیدن علی(ع) جای پیامبر(ص) چندان افتخار ندارد چون در آن لحظه که کفار در خانه پیامبر(ص) وارد شدند علی طبیعتا صدای ایشان را شنید و ملحفه ای که بر رویش بود را کنار زد وکفار نیز وقتی دیدند که او پیامبر نیست وی را رها کردند؟ از طرف دیگر اگر پیامبر و علی علیهما السلام علم غیب داشتند پس خوابیدن حضرت علی به جای پیامبر کار مهمی نبوده است؟ آیا در منابع اهل سنت به این موضوع پرداخته شده است؟

    منتظر جوابای شما بچه شیعیان به این شبهات سنیا هستم تو وبلاگ خودم نظر بزارید و بعد نظرات شما دوستان جواب نهایی رو تو وبلاگم میزارم و بهتون اطلاع میدم
  • شهر دماوند
  • باسلام
    شما به نسخه جدید دماوندیها دعوت شدید.
  • غریب بی غروب
  • سلام.
    آپم
  • غریب بی غروب
  • سلام.
    مطلب نمیذارید؟
    من که آپم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی